De meest krachtige SketchUp Extension voor objectverspreiding.
Render enorme hoeveelheden vegetatie, vul snel stadsblokken, creëer parametrische samenstellingen, menigten, tapijten, noem maar op... Allemaal binnen SketchUp!
Windows 10 - 64 Bit / macOS 10.14 - macOS 11
SketchUp 2019 en later
8 GB RAM
Videokaart 4+ GB 100% OpenGL *
* Indien u een nieuwe machine overweegt, besteed dan voldoende middelen aan de videokaart. Wij raden kaarten aan met een nVidia RTX chip. Deze kaarten ondersteunen OpenGL zeer goed en hebben kwalitatief goede drivers. OpenGL is het hart van de 3D weergave. On-board videokaarten (opgesoldeerde chipsets) worden ten zeerste afgeraden!
Prijzen Skatter for SketchUp
Neem contact op met uw reseller voor het aanschaffen van Skatter for SketchUp.
Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW en per licentie / activatie!
Commerciële licenties | |
Perpetual Licentie |
€ 119,- excl. BTW |
Upgrade licenties | |
Perpetual Licentie - Upgrade vanaf versie 1 |
€ 79,- excl. BTW |
Breng uw modellen tot leven
Voorzie uw terreinen van vegetatie-presets met slechts een paar klikken, of gebruik uw eigen assets om scènes snel aan te kleden met bijvoorbeeld mensen, stenen, auto's, gebouwen en meubels.
Render zonder beperkingen
Door de "Render only" functie, stuurt Skatter alle verstrooiingsinformatie direct naar de render engines, zonder SketchUp te gebruiken.
Op die manier behoudt u een lichtgewicht en responsief SketchUp model, terwijl u toch in staat bent om enorme hoeveelheden objecten te renderen.
- Camera Clipping - Bespaar op geheugen en rekentijd door alle objecten die niet zichtbaar zijn voor de camera te verbergen.
- LOD - Vervang objecten door varianten naarmate ze verder van de camera verwijderd raken. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld lagere resolutie objecten om de prestaties van het model te verbeteren.
Boots de organische verschijning van de natuur na
De natuur is zowel willekeurig als georganiseerd. Skatter heeft vele mogelijkheden om beide te simuleren en de verdeling en plaatsing van de assets te verfijnen:
- Zones - Met zones kunt u gelijksoortige objecten groeperen, zoals bloemen in een veld of gazon.
- Verdeling - Verdeel de objecten willekeurig met de verdeling Random of Uniform. Of ga voor een meer gestructureerde look met verdeling op basis van Grid, Faces, en Vertices.
- Transformaties - Doorbreek herhaling en plaats objecten willekeurig door gebruik te maken van willekeurige translatie, rotatie, schaal en spiegeling.
- Materialen - Wijs willekeurig verschillende materialen toe aan de objecten om subtiele of dramatische variaties te introduceren.
- Grenzen - Vermijd harde grenzen door geleidelijk over te gaan tussen gebieden.
- Hoogte & Helling - Beperk de verspreiding van planten op basis van hoogte en terreinhelling.
- 'Look at' - Laat alle objecten naar een doelpositie wijzen. Het is ook mogelijk om te richten op de positie van de zon zoals gedefinieerd door SketchUp, wat erg handig kan zijn voor planten.
Contentbibliotheek
Skatter bevat nu ook 3D Bazaar, een uitgebreide bibliotheek van hoogwaardige render-klare assets.
Veel vegetatie wordt geleverd met kant-en-klare Skatter-composities, zodat u ze direct in uw scène kunt toepassen zonder tijd te hoeven besteden aan het vinden van de juiste parameters.
U bent altijd in controle
Stel de verdeling van objecten handmatig of parametrisch bij met maskers en andere geavanceerde functies.
Met de strakke en intuïtieve gebruikersinterface kunt u in een mum van tijd aan de slag, terwijl u geavanceerde parameters nauwkeurig kunt afstellen.
Skatter is bovendien niet-destructief: u kunt op elk moment teruggaan en uw creaties bewerken. Elke optie en parameter wordt opgeslagen, dus het is niet nodig om alles te wissen en weer van voren af aan te beginnen.
Nieuw in Skatter v2
- Tot 20x sneller - Een nieuwe verstrooiing-engine die vanaf de grond opnieuw is opgebouwd om de prestaties te verbeteren en nieuwe ambitieuze functies te ondersteunen.
- Zones - Met zones kunt u gelijksoortige objecten groeperen, zoals bloemen in een veld of gazon.
- Nieuwe maskers
- Image Mask - Gebruik externe afbeeldingen om instanties te filteren en complexe patronen over oppervlakken te maken.
- 3D Paint Mask - Het Paint-masker is herbouwd om veelzijdiger en efficiënter te zijn.
- Path Mask - Filter instanties langs curven met een instelbare dikte, perfect voor paden en bandensporen.
- Compositiemasker - Projecteer cirkelvormige maskers rond elke instantie die door een andere compositie worden gegenereerd. Bijvoorbeeld, als er een "Boom" compositie is dan kan een andere "Dode bladeren" compositie deze gebruiken als een masker zodat bladeren alleen verschijnen rond de stammen van de bomen.
- Random Materialen - Wijs willekeurig verschillende materialen toe aan de objecten om subtiele of dramatische variaties te introduceren.
- Verstrooi in elke richting
- Face-Space Projectie - Selecteer deze nieuwe modus om instanties rondom uw hosts te wikkelen met Grid, Uniform, of Random verdelingen. Dit vervangt de Wrap (UV) mode van Skatter 1, die alleen compatibel was met Random distributies.
- Object-Space Projectie - Selecteer deze modus om verspreide instanties langs de lokale as van een oppervlakte host te projecteren om een consistent resultaat te verkrijgen, ongeacht de rotatie in de ruimte. Dit is vooral nuttig voor niet-horizontale hosts.
- Nagelnieuwe UI
- Compositions Manager - Een speciale Compositions Manager vervangt de oude Render List, waarmee u al uw composities kunt beheren: In-Model en Render-Only.
- 3D Bazaar - Skatter komt nu gebundeld met 3D Bazaar, die de oude Skatter v1 Library vervangt. Het is een uitgebreide bibliotheek van hoge kwaliteit render-klare assets. Veel vegetatie assets komen met kant-en-klare Skatter composities, zodat u ze direct kunt toepassen in uw scene zonder tijd te besteden aan het vinden van de juiste parameters.
- Aanpasbare falloffs - Met een nieuwe curve-editor kunt u de dichtheid en schaal van falloffs nauwkeurig regelen.
- Omzetten naar Skatter - Het is nu mogelijk om een set van bestaande componenten of groepen om te zetten naar een Skatter compositie, om gebruik te maken van de krachtige functies zoals Render-Only of Random Transformations.
- Bruikbaarheid - De nieuwe gebruikersinterface biedt vele kleine gebruiksverbeteringen, zoals ongedaan maken/redo, verbeterde getalinvoer, mask footprints, gekleurde preview, previewen van andere composities, Custom Projection Axis gizmo, etc.
- Veel meer verbeteringen
- LODs - Vervang objecten door varianten naarmate ze verder van de camera af komen te staan. Gebruik bijvoorbeeld lagere-resolutie versies van uw objecten om de prestaties in uw model te verbeteren.
- Look-At - Laat al uw instanties naar een doelpositie wijzen. Het is ook mogelijk om te richten op de positie van de zon zoals gedefinieerd door SketchUp, wat erg handig kan zijn voor planten.
- Gaten - Parameters om gaten te genereren in reguliere verdelingen zoals Grid, Vertices, en Face Centers, maar ook lege zones.
- Nieuwe Uniform - Een nieuw Uniform type verdeling om natuurlijk ogende, maar willekeurige, composities te genereren. De oude Uniform-verdeling uit v1 is samengevoegd met de Grid-verdeling.
Resources
Handige leermiddelen om aan de slag te gaan met Skatter.